kolmapäev, 24. oktoober 2007

5. kuidas ott fight gala II võistles. järelkajakaja

siit blogist on läbi käinud palju informatsiooni, pildimaterjali, videoklippe minu matšide ning sellega seonduvast. selles postis kirjeldan rohkem emotsioone / tundeid, mis valdasid mind konkreetse matši puhul ringi minnes, ringis ning milliseid järeldusi tegin asjadest enda jaoks matšijärgselt.

õunts. battle on the baltic.

--- PROLOOG ---


ütleme nii, et 2 minu eelmist matsi on päris palju olnud tõestusmatšid. see on siililegi selge.

I matš oli esimene mma (pro) matš eesti pinnal üldse. traditsiooniline vastuseis - elustreening vs traditional martial art, hokutoryu ju-jutsu vs maadlus + brazilian jiu-jitsu. tõestus sellele, et kas need tüübid, kes juba paar aastat rääkinud elususest ning erinevatest treeningpritsiipidest (tuues seeläbi paljudele teistele võitluskunstitreeneritele kaasa kõvasti peavalu) on nüüd piisavalt mehed, et oma sõnade taga ka tegusid näidata.. jah. olime mehed. näitasime "maailmale" mis on bjj ning mis on mma. sensatsioon. rahulolu. meie jaoks oluline sündmus. kriitikud arvavad: "jätke nali. andke talle kedagi vastu, kes oleks tema tasemele lähemal - keegi kes talle ka vastu hakkaks."

I matš. lõpusirge.

II matš oli järjekordne traditsiooniline vastuseis - grappling vs striking. mina ühes ringis kickpoksi juunioride maailmameistriga, kes otsustanud oma oskusi mma-ringis tõestada. jällegi.. olime mehed. paljudele üllatuseks murdus ainar I roundis. kägistusega. jällegi sai "maailm" teada, what true bjj+wrestling/mma means. sensatsioon. üllatus. rahulolu. meie jaoks oluline sündmus. kriitikud arvavad: "võitis küll jah. aga no olgem ausad - andke talle vastu kedagi, kes korralikult mma'd teeks. mõni välismaalane."

II matš. lõpusirge.

--- THE THING ---

sain vastu välismaalase. lätlase. mma'kas. võib ette kujutada, et sellises olukorras ringi minek on päris närvesööv (olenevalt inimesest muidugi). sa ei lähe sinna ringi mitte niivõrd võitlema enda kui selle eest mida sa esindad. ning see mida sa esindad - oleks parem kui sellistes matšides see ei kaotaks. onju.

pinge muudkui kasvab ning kasvab. lõpuks ei oska sa enam protsessi nautida kuna pinge põhjustab kõvasti rohkem ängistust kui kogu protsessi poolt toodetav nauding seda tasakaalustada suudab.

priit mihkelson. fight night 2. before victory.

seal ma siis seisin.. minu kolmandaks pro ning üldse kolmandaks matšiks oli jäänud loetud tunnid. närv laes. täpselt ei teagi millest. ootusärevus võibolla. teadmatus tundmatu ees. hirm hinnangu saamise ees. kui keegi ei vaataks, oleksid asjad ju natuke teistsugused. aga vaatavad. ja väga paljud. hirm allajäämise ees - ja mitte lihtsalt allajäämine vaid allajäämine niivõrd olulises tegevuses nagu seda on meestevaheline võitlus. kui sa kaotad maadlusmatši, võid endale alati öelda, et tegelikus võitluses oleks.. kui sa kaotad poksimatši, võid endale alati öelda, et tegelikus võitluses oleks.. aga mma.. as real as it gets.. taganemisteed ei ole. kõik mis võimalik on ju tehtud - kohe kindalsti mitte pole ma teinud ei trenniluusi ega ka puusalt lasknud (uus väljend mille õppisin töö juures oma praeguselt ülemuselt - tähendab midagi hooletult tegema). aga närv ikka on. ja jällegi just seepärast, et ma lähen ringi midagi tõestama.. midagi näitama. minu hinnang endale sõltub tulemusest. ma olen keskendunud ainult tulemusele. seda mõttelõnga võiks veeretada sadu ning tuhandeid lehekülgi. ning seda on ka tehtud.

mida lähemale matši algusele, seda rohkem loed jäänud tunde/minuteid. kurat, saaks juba ringi tegema seda milleks ma siia tulin. eelnev ringitolgendamine on lihtsalt võimalus rohkemaks närveerimiseks. olukord paraneb natuke siis, kui hakkad soojendust tegema. paned mängima oma lemmikmuusika (näiteks oma entrance) ning koos sellega visualiseerid ringi minekut. enda edu erinevates olukordades. võitu. lõpuks oled töötanud end sellisele tasemele, et närv on asendunud teistsuguse tugeva tundega. sellisega, mille abil on võimalik seinast läbi minna. ja mitte lihtsalt läbi seina imbuda vaid minna nii, et tolm ja tükid taga.

I matš. entrance.

sa jalutad ringi. hea tunne. heh. see on viimane hetk millal nautida tähelepanu ning enda võimsust ja hiilgust. võibolla pärast matši sulle seda enam nii palju ei jagata. indeed. vastane. parem ära pööra talle liialt tähelepanu. tema tunneb samamoodi. lihtsalt püsi rahulik ning oota kella. oota kella. oota kella. hoia vaim erk. oota kella. mõtle kogu selle kadalipu peale, mille oled pidanud treeningutel ning elus läbima, et siia jõuda. kogu see higi. valu. veri. kõik. see ei olnud ilmaasjata. oled andnud endast kõik. see, et sa siin oled, ei ole juhus. sa peadki siin olema. sa oled ainuke, kes praegusel hetkel võibki siin olla.

viimane matš. oota kella.

kell käib. pinge langeb. tahe suureneb. osa toimuvast muutub väga uduseks - teine osa on liiga terav. esimesed paar sekundit oled valmis suuremateks üllatusteks, millega vastane võib alustada, et sind nii vaimselt kui ka füüsiliselt murda. hoia käed kindalt üleval. kurat hoia käed üleval. see matš ei lõppe mingi wild swinga, mis sind vastu lõuga tabab. ei lõppe. algab mäng - otsitakse võimalusi - leitakse võimalusi. tean kõikidest oma matšidest seda tunnet, mis järgneb sellele kui olen vastase maha saanud. kergendus - nüüd tulgu või maailmalõpp, aga siit - mees - sa enam minema ei saa. mõikord on need mahaviimised ilusti välja mängitud ning planeeritud. mõnikord lihtsalt midagi satub pihku. selles matšis toimus see spontaanselt. alguses oli plaanis minna vastast ära lööma. kui ma aga nägin millise agressiivsusega ta mulle lüües peale tuli ning samal ajal mis võimaluse ta mulle soodsaks mahaviimiseks jättis.. kasutasin pigem mahaviimist. tundus kindlam. tundus turvalisem. võibolla hakkasin ka natuke kartma.

maas olles tuleb kõik tagasi. udused kohad kaovad - teravad kohad jäävad. iga samm on väga selge. ülejäänu on vormistamise küsimus. ei. ma ei ülbitse. siiani on see lihtsalt umbes niimoodi olnud, mis ei tähenda muidugi, et see ka edaspidi sedasi oleks. enamasti on tegevus maas lihtsalt puhas lukumaadlus. iga korraga olen oma mängu üritanud ka rohkem löömist juurde panna. õnnestub. aga kui löömiseks väga võimalust pole, siis tuleb kasutada seda mis antakse.

II matš. adrenaliin.

saad vastasele alistusvõtte peale. edasine on vaid sekundite küsimus. kohekohe ta annab alla. kohekohe on minu eesmärk siin täidetud. kell. ja tehtud see ongi.

kogu kehast käib läbi mitu adrenaliinilaviini. eesmärgi täitmine. võitlus mees mehe vastu. eneseteostus. rahulolu. rahulolu meeskonna näos. ühe inimese võit tähendab siin alati midagi rohkemat. see on võit teamile, klubile, organisatsioonile, teooriale, mõtteviisile, tõekspidamistele, ...

III matš. võit paljudele.

--- EPILOOG ---

esimest korda pärast matši ei jäänud rahulolu tunne kestma. kõigepealt olin natuke pettunud vastase tasemes. seal oleks võinud olla keegi, kes natukenegi rohkem vastu paneb. teiseks - plaanisin minna lööma. ma viisin ta maha kuna, jah, nägin head võimalust. samas viisin ta maha ka seepärast, et püsti löömine tundus piisavalt hirmutav. ma tundsin korraks hirmu. see lõpetab rahulolu. ma täitsin küll eesmärgi, kuid mitte seda, mille olin püstitanud endale veel lisaks võidu saavutamisele. tegelikult on see rumalus. see on maksimalism. loeb võit. kuidas iganes sa selle saavutad. kui ei löönud, siis ei löönud. sa ju tegid ometi midagi muud kasulikku. efektiivset. ja see loeb. aga siiski. vastane polnud see mis lootsin. kriitikud vaikivad.

selline ongi järelkaja. võit oli hea. töö oli ilus. aga mõne vastase võitmine lihtsalt pole See.

priit mihkelson. fight night 2. after victory.

järelkajakaja. närveerimine. mu eesmärgid vajavad ümbersõnastamist. ma ei lähe sinna ringi kellegi teise jaoks. ma lähen sinna enda jaoks. ma ei lähe hinnangut saama. ma lähen sinna enda jaoks. võit on oluline, kuid mitte peamine. sport. keegi peab kaotama. lahing. oluline on see, et annad endast maksimumi ning realiseerid end maksimaalselt. enda sõltuvaks tegemine tulemustest. see ei anna lahendust. keskendudes liigselt võidule ning võib juhtuda, et enda tekitatud pinge hakkab segama püstitatud eesmärkide saavutamist. naudi protsessi. tee seda enda jaoks. anna endast maksimum. ning natuke veel.

ja see kandub üle ka teistesse eluvaldkondadesse. miks ma teen seda? mis on mu eesmärk? kas ma sõltun liigselt tulemusest? elu on liiga lühike, et protsessi mitte nautida ;) paljud on küsinud, et kas sport mulle elus midagi õpetanud on.. kui sa tegeled millegagi nii intensiivselt nagu ma seda teen, siis olgu see mis tahes - sport, lendamine, laulmine.. peab ikka päris kivipea olema, et sellest kogu eluks mitte midagi õppida. mina ei ole. seega - jah - sport on mulle elus palju õpetanud. see siin on vaid killuke.

kui jorgen lugemisega siiamaale jõuab on ta mõtetest sõna "emo" läbi käinud juba paarsada korda. great success =)

jorx. finnish open. amateur mma. hõbe.

8 kommentaari:

Jorks ütles ...

Aga "enne matši" pilt Priidust on tehtud tegelikult päras... eee... nevermind:)

Great success indeed:)

Anonüümne ütles ...

infoks rahvale, et kui meie inside joke välja jätta, siis tõesti never mind.. "before victory" on tehtud enne matši (see sinikas oli tal juba enne silma all väiksel kujul)

Jüri ütles ...

holy shit! Ott on korraliku teksti kirjutanud. teksti mis toimib! teksti millest ma mitte ainult ei saa aru vaid mis jõuab kohale nagu äraneetud maksahaak või kägistus.

vau!

mulle emod meeldivad.

Jorks ütles ...

Ei jyri, usu mind, ei meeldi:)

Jorks ütles ...

Vot SEE on emo:

http://www.youtube.com/watch?v=X2f_9xA2oRA

(hoiatus: inimestele, kes popmuusikaga kursis ei ole, ei ole see naljakas)

Põim ütles ...

mina ütlen otile selle loo eest aitähh:
aitähh, ott!

Anonüümne ütles ...

palun :)

mia ütles ...

väga hea lugemine. magamata pähe jõuab kogu see lugu nagu läbi udu, mis teeb asja natuke müstiliseks. i like.