laupäev, 21. juuni 2008

Süsteemsüsteem.

Ma ei ole eriti süsteemne inimene. Aga millegipärast on mul kalduvus sattuda erinevate eesmärgistatud tegevust nõudvate eesmärkide otsa ja läbi nende täita hoopis mingeid kolmandaid eesmärke ja saada tulemusi, mida polekski osanud ette näha ja blabla...

Ühesõnaga - hetkel on plaan - üks nendest - selline, et jooksen septembris Sügisjooksul poolmaratoni. Ma pole kunagi suurem asi pikamaajooksja olnud... keskkoolis olin väike paks poiss, kes oli keskmiselt andetu igasuguses spordis ning ERITI vihkas jooksmist. Sest ei jõudnud ja süda läks vahel pahaks. Mingil hetkel kui esimese kursuse südameopp selja taga oli ja värki, siis hakkas jooksmine täitsa meeldima ja vaikselt sain selles paremaks... ja siis juhtus midagi mu põlvega, mis pani jooksmise unustama. Aga nüüd on jälle täitsa ok ja meeldib ja siis miks mitte poolmaraton. Hetkel pärismaratoonida lähiajal ei plaani , sest see läheks liiga tugevalt vastuollu mu muude sportlike eesmärkidega, ent parem pool muna kui tühi koor ehk siis parem pool maratoni kui eee... jah.

Tulemuseesmärgiks on siis joosta 21,097.5 meetrit ajaga 2 tundi 4 minutit (või kiiremini).

Jooksin eile ca 11 km. Tund ja 5 minutit.

Enamvähem arvestades nüüd kuldset treeningnõuannet (mille siit võiks kõrva taha panna iga blogilugeja)

"Ära KUNAGI suurenda koormust rohkem kui 10% võrra eelmisest (sama tüüpi) treeningust!"

ja arvestades seda, et septembri alguseni pole palju aega jäänud (13. nädalat), siis saan oma treeningprogrammist järgneva süsteemi - igal nädalal teen üks kuni kaks jooksu, mis on kas "tõsised" võistlusharjutused või lebojooksud (6-9 km).

01. nädal (16.-22 juuni) - 11 000 m
02. nädal - 12 000 m & lebo
03. nädal - 13 500 m & lebo
04. nädal - puhkus - tiirutan ringi UK's ja Iirimaal
05. nädal - 15 000 m
06. nädal - 16 500 m & lebo
07. nädal - 18 000 m & lebo
08. nädal - 20 000 m & lebo
09. nädal - lebo
10. nädal - 22 000 m
11. nädal - lebo
12. nädal - lebo
13. nädal (1.-7. september) - lebo & võistlus 21,097.5 m

...aga mu teised sportlikud eesmärgid? Soome lahtised MV'd MMA's? Ikka ikka. Kõigi eelduste kohaselt kui mu treeningkoormus suureneb, siis hakkab kaal ka kenasti kukkuma. Ent kuidas selle juures säilitada jõudu?

Väga lihtsalt - teen kaasa meie oma klubi ÜKE e. conditioning trenne, mis üks kord nädalas on full-body jõutrenn ja üks kord nädalas mäkketõusud. Siia juurde veel erialatrennid ja lupsti - olengi tagasi mõnusa "7 trenni nädalas" režiimi peal.

2 kommentaari:

Jüri ütles ...

hea meelega lubaks praegu, et ma teen sulle sel jooksul ära. järgmisel sügisel, kui hästi läheb.

Anonüümne ütles ...

Mul ka sõber ei sallinud jooksmist. Siis läks NYC maratonile. Pärast seda vihkas jälle jooksmist ... kolme kuu pärast ütles, et hmm võiiiibolla võiks kunagi isegi veel joosta. :P