neljapäev, 1. veebruar 2007

I (heart) Emajõe Ateena

(HOIATUS: tänane postitus on ERITI pikk ja sisutihe. Nõrgemanärvilistel soovitame selle lugemine jagada mitmele päevale.)

Kodu kallis kodu. Terve tiim on Tartus tagasi.

Kõigepealt Orkutist ja feimist: Orkut on lahe! Peale võistlusi Orkutisse minnes oli kohe vist KUUS uut sõpra supsti. Ja Ott on ka Orkutis nüüd jälle. Ainult Erik va teisitimõtleja ütles, et ta liitub Orkutiga ainult siis kui BoB'il võidab. Ei võitnud ju. Ja ei liitunud ka. Peame teda järgmiseks võistluseks eriti kõvasti treenima. Ma arvan, et see saabki Eriku treeningprogrammi motoks - ERIK ORKUTISSE!

Uskumatu kui palju teeb sinu heaks olemine kahes Reporteris (saade, mida ma arvasin, et keegi eriti ei vaata), Ärapanijas (tõsi, seda saadet vaadatakse) ning kahes lehes (SL Õhtu- ja Päeva-). Inimesed on helistanud mu emale ja küsinud kas ta teab, millega tema poeg tegeleb. Tänaval tullakse juurde ja kallistatakse, pakutakse kommi ja saadetakse sooje naeratusi. Ja loomulikult kõik need kihistavad näitsikud bussis, poodides, klubis, kinos, loengus, tänavatel... ahh... See on küll metsik raiskamine arvestades, et no-sssss... reegel kehtib ikka, ent südame teeb soojaks ikka.

Käisin täna judotrennis. Mõtlesin, et vahelduseks võiks gi selga visata ja teha nii et ei löö. Mingit kergemat sporti ühesõnaga. Ka sinna oli feim jõudnud ja palju selgitustööd tuli teha - et EI see peaga vastu maad löömine ei olnud üldse nii hull (tafnesstreening oli selleks ette valmistanud), EI ma ei ole ainult maasvõitleja, JAH ma näen enda silmaga, JAH ma pean peale võistlust tüdrukuid eemale tõrjuma, JAH ma sain selle eest raha, JAH ma võitsin... EI mul oli ainult üks matš. Kontseptsioon sellest, et võibki olla nii, et ainult üks matš on tundus keskmisele judokale raskesti hoomatav olevat. Muidu oli raske. Judo on judo. Judo pole tsui-tsitsu ja judo pole MMA. Aga noh... üks õige mma-faiter on kohanemisvõimeline. Ja siis ma luttisin seal neid alaealisi kollaseid vöid. Lendav käelukk YEAH! Üks umbes 45-kilone kollase vööga poiss oli ilmselt ka telekast mu matši näinud ja siis üritas ka mind niiviisi õhku tõsta ja peaga maha lüüa. Kas ma pean mainima, et see ei lõppenud tema jaoks hästi? (Ta pidi treeningu pooleli jätma, sest tal sai võhm otsa.)

(NB! Edasine lõik on judospetsiifiline, s.t. see, kes judost midagi ei tea võib selle vahele jätta). Sellest hoolimata pidin ma umbes 4 korda kuulma märkust, et "meil püstirandori ajal maas ei maadelda". No c'mon. Kui ei heideta ipponile vaid tuleb mingi hädine koka või ei tule sedagi, siis on ju loogiline, et see PAAR SEKUNDIT võideldakse veel selle üle kas keegi saab peale kinnihoidmisesse (osae-komi) või jääb asi kääridesse vms. ja siis lõpetatakse ära kui kohene action lõppeb. Nii see toimub ju matšis ka. Aga judokad on siuksed et kui HNNNGGGHHH pingutus ära tehtud, siis läheb kohe lõdvaks (hoolimata sellest kas oli edukas pingutus v mitte). Mitte ei pane veel natuke aega edasi nagu õige mees kunagi. Oeh. See-eest sain pärast kodus tafnessi treenida briljantrohelisega mati- ja kimonopõletusi tohterdades. Yeah.

-end of judo rant-

Aga miks me armastame Tartut? Aga sellepärast, et äärmiselt südantlõhestavalt südantsoojendav oli nädal peale võistlusi Tartusse naastes näha, et LINN on meid meeles pidanud ning püstitanud meie tiimile ausamba otse linna südamesse! Siin see on:

Ülimalt kahju, et meie tiim ei saanud osaleda taiese avamisel. Olen kindel, et rahvamass oli meeletu. Teose täispikk nimi on: "Võitjad saabuvad käsikäes, taustal longib kaotanud, ent siiski lõbus imaginaarne Erik". Suurepärane! Esiplaanil on kujutatud siis BoB'ilt võidu toonud Otti (see pisut priskem) ja Jorksi (see veits peenem). Kõrvaloleval tahvlil on ka lahti seletatud pisut MMA'd ja BoB'i ning ka järgnev lugu, et ALGSELT oli plaanis kujutada tervet tiimi pronksi valatuna. Kahjuks lõppes linnal raha enne kui Erik (kõige suurem) valatud sai, mispeale linnavalitsus arvas, et esitatakse ainult BoB'ilt võidu toonud tiimiliikmed, aga siis tuli kuju autor geniaalsele ideele muuta see interaktiivseks teoseks - lisades sinna imaginaarne Erik, mille iga vaataja peab ise ette kujutama Oti ja Jorksi selja taha. Brilliant! Aplaus!

Autor on suurepäraselt pronksi valanud Oti kangelaslikud näojooned kaspole? No vaadake ise - nagu kaks tilka vett:


Ma ise olin sõnatu - kust autor oskas aimata, et ma olen endale ALATI habet tahtnud ning vaimusilmas ma kujutangi ennast ette meheliku täishabemega? Hämmastav... hämmastav... Milline mu olemuse tabamine...


Siin siis imaginaarne Erik. Taaskord: sarnasus on vapustav!


Tõesti me oleme väga liigutatud, et meid niiviisi meeles on peetud. Ainus (pea olematu) etteheide oleks see, et Oti üks tähtsamaid kehaosi oleks pidanud realismi huvides olema PISUT ümaramalt kujutatud.

Aga noh... eks keegi pole täiuslik ning MMA-faiterid ei vingu. Ning kindlasti mitte ei vingu nad oma fännide kallal - AITÄH TARTU!

Stay beautiful! (I most certainly will.)

20 kommentaari:

mute ütles ...

uskummmmatu, lausa uskummmmmatu sarnasus :D
PS: jorx tseki ommmaa maili ja saada nõud

mmapenguins ütles ...

Botid hakkavad isiklikult meie käest tümmi saama kui siia blogi veel postitavad!

(esimene comment oli bot.)

Jorks ütles ...

Et siis ma kustutasin selle esimese commenti. Mute - mail saadetud.

Anonüümne ütles ...

Au Tartule! P(r)onksid poisid kesk linna. Kujutan ette, kuidas teie taffnessitreening nüüd kordistub tänu kõigele sellele feimile. Mina näiteks ei imestaks karvavõrdki, kui Tartus pronkspingviinide eest on võimalik leida iga päev hunnikutes lilli, kingitusi, palvekirju, näitsikute (ja eks ka noorukite) aluspesu. Loodan, et see feim ja rahva tung ei too politseilt territoriaalvalvet, rahvas peab saama oma kangelaste sümboleid austada ja katsuda.
Võimas! Pidage vastu!

Anonüümne ütles ...

mulle meeldib minu ausammas eriti!

mmapenguins ütles ...

Eks ikka saab ausammast katsuda... kui hästi esimest pilti vaadata, siis on näha, et katsutakse ka... eriti ühte kindlat kohta. (Oti ja Jorksi kujul siis... Eriku kuju käperdatakse igalt poolt)

Jüri ütles ...

ah, andke mulle selle va mia meiliaadress ja ma saadan talle lühikese kokkuvõtte sellest kuidas ma ringi kõrvalt asja nägin. sai nagu lubatud.

Jüri ütles ...

ah, andke mulle selle va mia meiliaadress ja ma saadan talle lühikese kokkuvõtte sellest kuidas ma ringi kõrvalt asja nägin. sai nagu lubatud.

Jorks ütles ...

Homme saad.

mia ütles ...

heh, ei arvanudki, et jyri tegelikult ka bobist kokkuvõtte teeb :)

Jüri ütles ...

näidake mulle kedagi kes ütleb midagi mida jüri on lubanud aga ple teind?

(ott ja jorgen, olge vait!)

Anonüümne ütles ...

Teate, te mõjute oma lugejatele inspireerivalt. Vähemalt mulle küll. Nii kummaline kui see ka ei ole, taban end laiskushetkel või šokolaaditahvel käes mõtlemast, mida teeksid MMApingviini-poisid. Nad teeksid endale valgukokteili ja läheksid jõusaali (mu vaimusilmas te muud ei tee, kui te just blogi ei kirjuta või orkutis ei istu)! Ja nii jääbki šokolaad söömata ja asun trenniasju pakkima. Täna jõudsin isegi pakkimisest kaugemale ja käisin jõusaalis ka ära. Piinlik on ju lugeda nii sportlike poiste blogi, kui ise ennast ei liiguta.

Anonüümne ütles ...

meil - no vähemalt minul küll - on väga hea meel olla kasulik rahvale ka võistlustsükli välisel ajal. varsti võib rahus surra - jälg on maha jäetud.

Jüri ütles ...

muidugi mõjuvad nad inspireerivalt, mulle ka.

näiteks mina kujutlen jooksutrenni tehes, et minu käes on meie viimane veepudel ja ott ajab mind kõrbes taga.

ja otiga nõustun selles, et neil hetkedel mõtlen ma veidi valevagalt, et ott on juba tõesti väga palju head teinud.

Anonüümne ütles ...

hmm...vaatan,et Jorgen oled siin hakanud liiga palju Judokate kohta sõna võtma!!!!Et sinu jaoks on nagu Judo kergem sport!?NO kuule!!Kui sa endale valid trennis 45 kg poisikesi maadluseks siis on see ju loomulik,et see kergem!!!!Mix sa siis suurematega ei maadle!!Kardad??Ja kui sulle meie trenni reeglid ei meeldi,siis ära oma nina siia pista!
Lugesin foorumis "Battle on the Baltic" sinu arvamust selle kohta,et sa arvad esimese raundi võitja olevat!!Mina küll nii ei arva!!!Sinu sooritustel ei olnud mingit tulemust!Oled nõrk järelikult,kui ei jõudnud ära tõmmata.Aga samas viskas Markko sind korra või paar nagu jahukotti ilusti üle puusa!!Ta sooritas heite ja heitel oli resultaat.Sinu sooritustel kahjux resultaati polnud.
Tavalugejale võiks teada olla,et Markko pole oma 8 aastat vähemalt tõsiselt trenni teinud!jah, ta oli noorena suht tegija...Kui aastas mõned korrad judo trennis käiakse,siis ei saa nagu väga tõsise Judokana teda võtta.Sa kutsusid alles 1 kuu enne võistlusi Markko välja!!Oleksid võinud seda veidi varem teha!Temal polnud mingisugust ettevalmistust! Sa said ikka korralikult kolki kellegi sellise käest,kes üldse trenni ei tee!!!Mul oleks tõsiselt häbi!
ära avalda arvamust Judokate kohta kui sa ise pole tõsiste Judokatega maadelnud!!

mia ütles ...

oi, keegi on kole kuri.

Jüri ütles ...

anonüüm, kuule, Jorgen võitis esimese raundi. ülejäänu sinu jutust mind ei huvita.

Jorks ütles ...

Kuule anonüüm. See, et sul lapsepõlves naljahambad välja on tõmmatud ei ole minu probleem eks.

Kui sul mune on, siis sa astu järgmine kord kui ma teil külas olen mulle juurde ja räägime selle asja mõistlikult selgeks (kui sa ei ole Tartust, siis saada mulle e-kiri).

Jorks ütles ...

Et siis kolmapäeval peaks ma jälle kohal olema. Nägemiseni.

Jorks ütles ...

Hei anonüüm! Kui sa seda loed, siis sry - ma ei saa kolmapäeval tulla, sest see oli ainus aeg, millele ma endale sobiva spordimassaaži aja sain. Aga reedel proovin tulla.